miércoles, 16 de junio de 2010

EPIGRAMES HEL·LENISTICS

Anite de Tègea

per a un dofí mort

Emergint per la mar que solquen vaixells
jo no llençaré a l’aire el meu cap des de l’aigua profunda
ni al voltant del bells llavis de la nau
m’estarrufaré, encisat amb la meva figura:
la marea de porpra em dugué a la riba
i reposo en aquesta platja suau.

Nossis de Lòcrida


a Safo

Viatger, si navegues cap a Mitilene, la de bells cors,
a gaudir de les gràcies florides de Safo,
pots dir-los que, amiga d’ella i de les Muses, Lòcrida
m’engendrà, i el meu nom és Nossis.

Melèagre


Tens el bes de vesc, els teus ulls, Timàrion, de foc:
si mires, encens, si beses, lligues.

Pal.ladas

Quan t’observo a tu i els teus mots, et venero,
veient la casa estelada de la verge:
car és realment el cel que et correspon,
Hipàtia augusta, honor de les paraules,
immaculat astre de la sàvia educació.

aquest epigrama el referí Pal.ladas a la seva mestra, l’admirada matemàtica i filòsofa Hipàtia.

Filenis

Jo sóc Filenis, la famosa entre el homes,
aquí reposo per l’edat vençuda.

No hay comentarios:

Publicar un comentario