jueves, 3 de marzo de 2011

Aparadors

Escaparates

Doy licencia a mi gesto y a mi imagen
los vanos escaparates que me permutan,
que me hacen, en medio de rótulos y paisaje,
una mueca de neones y espejos,
de colores que ponen clamor en la ruta
y me ofrecen la luz de un espejismo
de trueques de ricas baratijas.

Y no me hace falta nada de eso,
sólo busco el canje y el retorno
de esta figura que me es notoria,
y de la que hace muchas primaveras
que conozco su actitud, la suerte y el día,
que sé el nombre, el afán antiguo y la historia
y busca desenvuelta nuevos atajos.

--- original en catalán ---

Aparadors

Dono llicència al posat i a la imatge
als vans aparadors que em fan permuta,
que em fan, enmig de rètols i paisatge,
l’ullet esquiu de neons i miralls,
de colors que posen clam a la ruta
i m’ofereixen la llum d’un miratge
de riques quincalles i baratalls.

I res d’això em cal, prou que en faig cabòria,
només cerco el bescanvi i el retorn
d’aquesta figura que m’és notòria,
i de la que fa moltes primaveres
que en conec l’actitud, la sort i el jorn,
que en sé el nom, l’afany antic i la història
i busca desimbolt noves dreceres.

2 comentarios: