viernes, 5 de noviembre de 2010

PRESENTACIÓ DEL LLIBRE

ELS QUATRE MIRALLS QUADRÀDICS D’EN QUADRENY
LOS CUATRO ESPEJOS CUADRÁTICOS DE QUADRENY

a càrrec de:
Carles Hac Mor -- poeta --
Ester Xargay -- poeta --
Josep M. Mestres Quadreny -- compositor --
Francesc Sánchez -- editor --
Antonio Beneyto -- director de Biblioteca Íntima
Francesc Cornadó -- autor del llibre --

ARTS SANTA MÒNICA
Rambla, 7 (Barcelona)
dimecres, 24 de novembre a les 19 h.

Publicat en edició bilingüe, català - castellà, per
March Editor - col•lecció Biblioteca Íntima -

Poemes sobre l’escriptura musical de Josep M. Mestres Quadreny, un dels compositors més destacats de l’avantguarda musical de Catalunya.

Aquests són els QUATRE MIRALLS QUADRÀTICS que deformen i trastoquen la realitat tal com ho fan les partitures d’en Mestres Quadreny que, deformant també l’escriptura musical, esdevenen autèntics poemes visuals.

1) Els miralls corbats, els de superfície quadràtica, que deformen les imatges.

2) El mirall pervers té la propietat de mostrar les imatges que l’odi o la mala bava han trastocat, és el mirall que ens ensenya les veritats deformades per els mots esmolats. És mirall cruel que cal mirar amb prevenció i no deixar que ens enlluerni amb el mercuri de la seva cara oculta.

3) El mirall del temps ens mostra el pas dels equinoccis que tot ho transforma. És un mirall que es mou amb el pas dels dies i ens va mostrant com es deforma la pell i com es marceix la flor més galana.

4) El mirall trencat reflecteix en cada bocinet un reflex diferent de la llum. Son facetes d’un poliedre perdut o les cel•les de l’ull de la mosca que totes plegades t’ensenyen la partitura completa.

-------------------------------------


LOS CUATRO ESPEJOS CUADRÁTICOS DE QUADRENY

Poemas sobre la escritura musical de Josep M. Mestres Quadreny, uno de los compositores más destacados de la vanguardia musical de Catalunya

Estos son LOS CUATRO ESPEJOS CUADRÁTICOS que deformen y trastocan la realidad tal como lo hacen las partituras de Mestres Quadreny que, deformando también la escritura musical, se convierten en auténticos poemas visuales.

1) Los espejos curvados, los de superficie cuadrática, que deforman las imágenes.

2) El espejo perverso tiene la propiedad de mostrar las imágenes que el odio o la mala baba han trastocado, es el espejo que nos enseña las verdades deformadas por las palabras afiladas. Es espejo cruel que hay que mirar con prevención y no dejar que nos deslumbre con el azogue de su cara oculta.

3) El espejo del tiempo nos muestra el paso de los equinoccios que todo lo transforma. Es un espejo que se mueve con el paso de los días y nos va mostrando como se deforma la piel y como se marchita la flor más galana.

4) El espejo roto refleja en cada uno de sus fragmentos un rayo distinto de la luz. Son facetas de un poliedro perdido o les celdas del ojo de la mosca que juntas todas te enseñan la partitura completa

4 comentarios:

  1. Felicidades, Francesc. El título atrae, propone un recorrido simbólico -el cuatro tiene larga tradición- y deja ver una medida pasión por el juego. El contenido no defraudará, estoy segura de que vas a tener mucho éxito.

    ResponderEliminar
  2. Esto espero Amaltea, que no defraude. No pensaba en el juego cuando compuse los poemas, solo sentí una inquietud por la deformación de las imágenes que nos devuelven los espejos.

    Salud

    ResponderEliminar
  3. Els miralls...
    Tot serà el vint-i-quatre de novembre, Francesc? A no, noooooo! El vint-i-sis la pel.lícula.
    Ostres, quina agenda...
    Vaig a anotar-ho.
    Reso per estar bé. Porto un mes i mig fotuda...
    Salut!

    ResponderEliminar
  4. Espero que la poesia et reconforti, ens veurem una colla d'amics a Santa Mònica.

    Salut, ara més que mai.

    ResponderEliminar